
We merken dat er wat vragen zijn over de nieuwe minimale drempel van € 100,- om deel te mogen nemen aan de Zuiderzee Klassieker. Graag geven wij hier uitleg over en laten je weten hoe je die € 100,- kunt binnenhalen. Want dat kan je!
Uit onderzoek bij de voorgaande 5 edities bleek dat circa 60% van de deelnemers bijna niets aan fondsen ophaalt en ons dus geld kost. De Maag Lever Darm Stichting wil impact maken op het gebied van spijsverteringsziekten. Daarvoor komen we met elkaar in actie. Samen geld inzamelen is het hoofddoel van de Zuiderzee Klassieker.
Door het instellen van de minimale drempel zeggen we eigenlijk dat de pure wielrenner, die alleen komt voor een rondje fietsen, beter op z'n plek is op een reguliere toertocht. Omdat het kan zijn dat in een team altijd iemand zit die iets minder graag sponsoren zoekt, middelen we het dus in een team. Onze ervaring is dat € 100,- niet al te moeilijk te halen is, en we geven daar ook tips voor. En als je nog geen 18 jaar bent, hoef je niet te voldoen aan de drempel.
Het inschrijfgeld voor de deelnemer zelf is verlaagd, maar inderdaad nu wel gekoppeld aan de vraag om minimaal € 100,- in te zamelen. Zo hopen we dat mensen gaan meefietsen die zich actief inzetten om meer medisch onderzoek mogelijk te maken.
Geef gerust aan als daar hulp bij nodig is. We blijven je monitoren of het lukt en melden het als we zien dat je hulp nodig hebt.
Hierbij wat tips om het halen van de € 100,- makkelijker te maken!
- Maak je verhaal persoonlijk. Je actiepagina is je visitekaartje, deel hierop de reden dat jij specifiek meedoet met de Zuiderzee Klassieker. Dit maakt het voor donateurs meer relevant en zo weten ze ook waarom ze moeten doneren. Naast het delen van je verhaal kan je ook een foto toevoegen en updates, bij de updates kan je bijvoorbeeld informatie delen over je trainingen en hoe je je voorbereidt.
- Deel je pagina op social media. Op social media heb je de kans direct een grote groep mensen aan te trekken. Via Instagram en Facebook kan je delen op je pagina en in je stories. Maar vergeet ook niet Linkedin! Wanneer je via Linkedin je verhaal deelt kan je ook reacties en donaties krijgen van bedrijven, zo trek je wellicht nieuwe zakelijke sponsoren aan.
- Deel je donatieverzoek in groepsapps. In groepsapps delen werkt altijd. Want, laten we eerlijk zijn, als de een doneert, doneert de ander vaak ook. Wat nog extra kan helpen is om de donateurs ook in de groepsapp te bedanken, dan weten de anderen concreet wie er al heeft gedoneerd.
- Maak het transparant. Er zijn veel goede doelen en sportievelingen die hiervoor geld ophalen. Maar waar gaat het geld van de donateurs precies naartoe? Op de social media kanalen van de Zuiderzee Klassieker lichten we onderzoeken uit die we financieren. Dit kan je ook delen met je donateurs.
- Maak gebruik van onze fondsenwervende toolkit. Hierin zit o.a. een e-mailhandtekening die je onder je persoonlijke en zakelijke mails kan zetten.
- Via info@zuiderzeeklassieker.nl kan je collecteboxen, posters en flyers aanvragen. Deze kan je bijvoorbeeld ophangen in de kantine op werk of bij je sportvereniging.
- Maak er een teamuitje van. Wat is er meer teambuilding dan meedoen met een fantastisch sportevenement voor het goede doel? Spoor je collega’s aan en fiets mee als bedrijfsteam. Externe partners vinden dit vaak erg goed en wellicht verrassen ze je nog met een donatie.
- Laat je creativiteit los, wil jij oude kleding verkopen? Flessen inzamelen? Of zet je een donatiebox in de kantine? Bedenk leuke laagdrempelige activiteiten. Het hoeft zeker niet veel tijd of moeite te kosten.
- Neem een filmpje op. Filmpjes werken vaak beter dan tekst, neem een kort filmpje op van tijdens je training of waar je vertelt over je motivatie om deel te nemen aan de Zuiderzee Klassieker. Dit kan gewoon met je telefoon en hoeft niet professioneel, zolang het maar persoonlijk is.
- Vraag aan je donateurs om een bericht achter te laten bij hun donatie. Als mensen op je pagina komen en ze zien de namen en een bericht van mensen die hebben gedoneerd, zijn ze eerder geneigd ook te doneren.